Werkwijze en huisregels

Werkwijze en huisregels

Wij doen ons uiterste best om u naar volle tevredenheid te behandelen en uw bezoek aan onze praktijk zo aangenaam mogelijk te maken. Hiervoor hebben wij ook uw medewerking nodig. Om u meer inzicht te geven in onze werkwijze en om de kwaliteit van onze zorg te kunnen waarborgen, leggen wij u graag onze werkwijze en onze huisregels uit. Ook geven wij u informatie over uw tandartsrekening en uw privacy. Wij vragen u deze pagina’s aandachtig door te lezen.

1. Werkwijze

Uw eerste bezoek

Tijdens uw eerste bezoek ontmoet u uw behandelaar. Uw behandelaar maakt kennis met u en kijkt hoe uw gebitssituatie is. Indien nodig worden er enkele röntgenfoto's gemaakt. Op deze manier krijgen wij inzicht in de status van uw gebit en kunnen wij u het beste advies geven. De kosten voor deze afspraak kunnen variëren, maar zijn volgens de landelijk geldende tarieven, minimaal de kosten voor een periodieke controle. 

Het is belangrijk dat u uw legitimatiebewijs en verzekeringspas meebrengt, zodat uw persoonsgegevens correct in ons patiëntenbestand komen te staan.

Onze werkwijze

Binnen onze praktijk wordt gewerkt volgens een meerstoelenconcept. De klinische assistentes zijn opgeleid om behandelingen voor te bereiden, die vervolgens door de tandartsen worden uitgevoerd. Ook zijn de assistentes opgeleid om zelfstandig bepaalde tandheelkundige verrichtingen uit te voeren. Alle klinische en preventieve behandelingen die door onze assistentes zelfstandig worden uitgevoerd, vinden plaats onder supervisie van de behandelende tandarts. Uw tandarts is verantwoordelijk voor de assistentes. 

Persoonlijke gegevens

Wanneer er iets verandert in uw adresgegevens, telefoonnummer(s), e-mailadres, verzekeringsgegevens of gezinssituatie horen wij dit graag. U kunt gebruik maken van het wijzigingsformulier op de website of ons een e-mail sturen. Wij vernemen graag wanneer er iets verandert in uw gezondheidssituatie en/of medicijngebruik. Denk hierbij aan bijvoorbeeld een zwangerschap. Uw behandelaar zal hiernaar vragen. Het is namelijk belangrijk dat uw behandelaar op de hoogte is van uw gezondheid en uw medicijngebruik, zodat daar rekening mee gehouden kan worden. 

Afspraken

• Om altijd voldoende tijd voor iedere patiënt te hebben, werken wij met behandelingen op afspraak. Heeft u geen afspraak, maar wilt u wel meteen behandeld worden? Dan is de kans aanwezig dat wij u moeten teleurstellen en dat willen wij graag voorkomen.

• Een afspraak maken kan eenvoudig bij onze baliemedewerker, via telefonisch contact of door het invullen van het afspraakformulier op de website. Onze baliemedewerkers denken graag met u mee om een afspraak in te plannen op een moment dat het u uitkomt. Wanneer u dit wenst, krijgt u ook een oproep of herinnering per e-mail, per sms of per post.

• Het is prettig dat u op tijd op uw afspraak aanwezig bent. Indien u te laat komt voor een afspraak, loopt u het risico dat de behandeling niet geheel volgens planning kan worden voltooid of zelfs moet worden geannuleerd wegens het ontstane tijdgebrek. 

• Kunt u een afspraak niet nakomen? Laat dit dan uiterlijk 24 uur van tevoren telefonisch of via e-mail aan ons weten. Wij hebben dan nog voldoende tijd om de gereserveerde tijd aan een andere patiënt te geven. Wanneer u de afspraak niet tijdig afzegt, of niet komt opdagen, zal de voor u gereserveerde tijd in rekening worden gebracht conform onze betalingsvoorwaarden. Het feit dat wij u helpen herinneren aan uw afspraak is een extra service. U blijft er zelf verantwoordelijk voor, dat u op uw afspraak verschijnt. Bij herhaaldelijk niet nakomen van een afspraak of te laat afzeggen van een afspraak, behouden wij ons het recht voor om u uit te schrijven als patiënt van onze praktijk. Wij vertrouwen op uw begrip.

2. Huisregels

Om uw bezoek aan onze tandartspraktijk veilig en zo aangenaam mogelijk te maken, hanteren wij een aantal huisregels. Door onze tandartspraktijk te bezoeken, aanvaardt u onze huisregels. Dit zijn onze huisregels:

• Binnen onze tandartspraktijk gaan wij respectvol met elkaar om. Discriminatie is niet toegestaan. Als patiënt en bezoeker mag u erop rekenen dat u door onze medewerkers correct wordt behandeld. Het omgekeerde geldt natuurlijk ook.

• Wapenbezit, diefstal, vernieling, fysiek en verbaal geweld en (seksuele) intimidatie zijn in Nederland en daarmee in onze tandartspraktijk niet toegestaan. Van overtreding wordt altijd aangifte gedaan bij de politie. Overtreders worden aan de politie overgedragen. In alle gevallen worden de gemaakte kosten verhaald op de overtreder. Ziet u een onveilige situatie? Meld dit dan bij de receptie of bij één van de medewerkers.

• Het is verboden te roken binnen onze tandartspraktijk en bijbehorende gebouwen. Dit geldt ook voor het roken van elektronische sigaretten.

• Gebruik van drugs en alcohol en/of het onder invloed zijn van drugs en/of alcohol in onze tandartspraktijk is niet toegestaan.

• Het is niet toegestaan om dieren mee te nemen naar onze tandartspraktijk. Uiteraard mag u -indien nodig- wel een hulphond meebrengen.

• Wilt u een foto, film of geluidsopname maken van de behandeling, de medewerkers en/of de patiënten? Dit mag alleen als u uitdrukkelijk toestemming heeft gevraagd én gekregen van de betrokkene(n). Wij vragen u de privacy van patiënten en de medewerkers te respecteren, ook op sociale media.

• Wij verzoeken u om zelf over uw eigendommen te waken. Onze tandartspraktijk is niet aansprakelijk voor schade, diefstal en/of verlies van uw eigendommen. Wij adviseren u dan ook om uw eigendommen niet onbewaakt achter te laten.

Deze gedragsregels gelden zowel in onze tandartspraktijk als op het gehele terrein van onze tandartspraktijk, inclusief het parkeerterrein. Het overtreden van de regels of het niet opvolgen van aanwijzingen, kan leiden tot een waarschuwing of het weigeren van de toegang tot onze tandartspraktijk.

• Het is niet toegestaan om in onze tandartspraktijk kleding te dragen die het gezicht bedekt. Het gaat hierbij bijvoorbeeld om bivakmutsen, boerka’s, nikabs en integraalhelmen.

Suggesties en opmerkingen

Heeft u een suggestie, opmerking, compliment of klacht? Dan horen wij dat graag. U kunt ze altijd aan ons doorgeven. Dit kan in onze tandartspraktijk zelf, maar ook via het contactformulier of telefonisch via 0167 - 57 32 32. Wij staan u graag te woord.

22 september 2023

Goede begeleiding

Goede begeleiding bij alles wat ze doen, duidelijke uitleg.,

21 september 2023

Ik ben heel goed geholpen ondanks dat het geen gemakkelijke klus was.

Ik wilde een kies laten trekken omdat ik veel pijn aan die kies had....en met het scenario van de...

Lees meer
21 september 2023

Heel goed

Prima kan niet beter

20 september 2023

Hartstikke goed

Ik weet dat het bij deze tandartsen altijd goed komt ben altijd zeer tevreden.

20 september 2023

Gewoon geweldige praktijk met tandartsen en assistenten

Mijn ervaring is top. Was elke keer toch beetje zenuwachtig ..maar als ik op de stoel zat gelijk...

Lees meer
20 september 2023

Een fijne controleafspraak

Tijdens mijn controle afspraak nam het personeel de tijd voor mij. Er was ruimte voor een gezelli...

Lees meer
19 september 2023

Goed

Goed

17 september 2023

Goed

Snel en optijd

17 september 2023

Ik werd goed en rustig geholpen

Ik werd goed en rustig geholpen

17 september 2023

Keurig geholpen. Een goede tandartsenpraktijk.

Goed geholpen. Vriendelijk personeel. En mijn kinderen vinden het er ook heel goed.

17 september 2023

Goede snelle behandeling

Aardig personeel, vakkundige tandarts.

14 september 2023

Goed gedaan

Ik ben tevreden,

13 september 2023

Als van oudst,fijne sfeer Vriendelijke medewerkers.

Ik kwam voor nieuw kunstgebit. Kreeg heel duidelijke uitleg van Koen. Heel vriendelijke man en as...

Lees meer
12 september 2023

Prima geholpen.

Vakkundig en snelle controle. Misschien een tip om wat meer feedback te geven over de staat van h...

Lees meer
11 september 2023

Uitstekend.

Uitstekend.

11 september 2023

Snel en compleet

Goede en snelle service. Zeer klantvriendelijk.

10 september 2023

Als het dan toch moet dan bij deze tandarts

Altijd een goede uitleg bij de handelingen die ze verrichten. Bijna altijd pijnloos.

9 september 2023

sympathiek en efficient behandeld

Onder de indruk van de goede behandeling en moderne apparatuur

9 september 2023

Goed

Goed, klantvriendelijk

9 september 2023

Top tandarts Bomas

We werden vriendelijk geholpen. Ze nemen de tijd om je gerust te stellen en goede uitleg te geven.

9 september 2023

Keurig op tijd en pijnloos geholpen!

Zie boven

8 september 2023

prima ik kon snel terecht en werd goed geholpen

Ik belde met pijnklachten en kon dezelfde dag terecht. De tandarts was kundig en deed haar werk v...

Lees meer
8 september 2023

Prima

Uitstekend

7 september 2023

Bijzonder fijne tandartspraktijk

Heel erg vriendelijk personeel die efficiënt werken, duidelijk uitleggen wat ze gaan doen en daa...

Lees meer

 

Bent u al patiënt bij ons?

Afspraak maken


Nog géén patiënt bij ons? Meld u dan hieronder aan:

Geslacht:*
BSN (direct invullen versnelt het aanmeldproces):
Staat u onder bewind?:*

 

Tandartspraktijk Bomas
Schoolstraat 1A
4675 BL
Sint Philipsland
Za
Gesloten